Monday, January 31, 2005

Nakkesleng og Torbjørndeng

Årets første tur i skibakken (og eneste) endte heller dårlig for mitt vedkommende. Mitt forsøk på å stå telemark var ikke direkte velykket. Pga elendige ski og 0 sikt (dårlige unnskyldninger). Tåken var tett og snøen som egentlig var regn hamret meg i øynene. Jeg ville imponere min kjære med mine skiferdigheter, men mislyktes totalt! Etter en elendig høyresving forsvant den høyre skia mi opp i bakken over hodet mitt og videre nedover bakken. Fangreimer? Hva er det?

Etter litt fortvilt leting kom en sint mann på snøscooter og gav meg skien tilbake. Etter det bytta jeg til slalom. Men det skulle bare bli værre. Selv om skiene nå fungerte fin-fint var sikten like dårlig. Vi var førøvrig på Furudalen Alpin på Kvamskogen. Jeg kjørte kjekt nedover da en liten nedoverbakke med tilhørende dump spillte meg et puss. Skien forsvant ned i snøen og med trynnet først ble jeg kastet videre ned i bakken. Nakken fikk seg en god trøkk og har ikke vært den samme siden. Senere tryna jeg enda en gang. Det var en "snøekorn" som kom opp av snøen og gjorde at jeg falt. Slo nakken igjen og gav dermed opp min skikarriere.

Hadde en ellers fin dag. Jeg har forresten bursdag i morgen hvis det er noen som har glemt det. Gratulasjoner mottas med takk ;)

1 Comments:

Blogger Torbjørn said...

Neida, e nåkka hakkanes gale med tidsinstillingan på bloggen min. Feil tid og dato heile veien!

08:26  

Post a Comment

<< Home